Skaityti naujieną

Emocinio intelekto lavinimas Raseiniuose

2016 m. rugpjūčio 23, 24 d. Raseinių r. Girkalnio pagrindinėje mokykloje, o rugpjūčio 25, 26 d. Raseinių Šaltinio progimnazijoje įvyko penktasis "LPS™ Emocinio intelekto lavinimo mokyklose " išplėstinės programos modulis.
Susitikimų metu nagrinėtos pokyčių valdymo, aktyvios refleksijos, autentiškumo puoselėjimo, pasitikėjimo ir atvirumo, konfliktų valdymo ir bendradarbiavimo temos.

Programa "LPS™ Emocinio intelekto lavinimas mokyklose" – kol kas vienintelė nuosekli ir išsami, akredituota psichologinės sveikatos stiprinimo mokyklų bendruomenėms programa Lietuvoje, Raseiniuose įgyvendinama Pedagoginės psichologinės tarnybos kartu su VšĮ Pozityvaus ugdymo institutu Dramblys.lt ir Lietuvos socialinio emocinio ugdymo asociacija.

Daugiau apie programą skaitykite:
http://www.dramblys.lt/customPages/programos

Dalyvių dar laukia šeštasis programos modulis ir savarankiška praktika kuriant emociškai intelektualią aplinką savo mokyklose, pritaikant gautas žinias kartu su mokyklų mokiniais ir tėvais.

Dalyvių refleksijos po penktojo modulio:

„Labai džiaugiuosi galimybe dalyvauti visuose EI užsiėmimuose - tiesa, vieni jų skausmingesni už kitus, bet nauda akivaizdi: atsiranda dermė savyje, "išvalomos" viduje susikaupusios blogos mintys, atsiranda džiaugsmas gyvenimu, noras neskubėti, visur atrasti bent po kruopelytę grožio ir gėrio. AČIŪ !!!“

"... labai džiaugiuosi „įšokusi į tą vežimą“. Streso valdymas ir konfliktų sprendimas yra mano asmenybės probleminė dalis ir šiuo klausimu gavau labai daug informacijos. Užsiėmimai man labai padėjo pažinti kolegas (mokykloje dirbu pirmus metus, prasidėjo antrieji mano darbo metai), ir pačiai prisistatyti. Tai labai palengvino mano adaptaciją kolektyve. Atliekant praktines užduotis apie savo asmenybę, rezultatas nustebindavo, pasirodydavo netikėtas, vadinasi, aš geriau pažįstu save. Vienareikšmiškai, akiratį praplėčiau ir pozityviau žiūriu į save ir kitus..."

„Išsiploviau ir išsivaliau save jau po čia praleisto laiko. Modulio išvakarėse įvykęs konfliktas , man buvo gera proga pritaikyti modulyje gautas žinias ir jį analizuoti. Atvirumo ratas, kita praktika ir teorija, privedė prie geros būsenos, kurioje būdama galėjau ramiai persvarstyti savo elgesį ir mintis. Atmosfera užsiėmimuose tokia gera, kad visada laukiu susitikimo, maloniai nustembi pats savimi ir kolegomis. Manau, kad šio modulio metu gautas žinias tikrai reikia taikyti ČIA ir DABAR, tik kažin kaip su tuo tempu? Turbūt LĖTAI, stebint save. Man patinka vakaro penkiapirštė (pirštinė). Ačiū...“

„Visuomet galvojau, kad turėdama tiek metų, neverta nė pradėti kažką keisti. Dėkoju, kad dabar tikrai galiu visiems pasakyti - KLYDAU. Jaučiuosi stipri, kai galiu save kontroliuoti ir net patarti kaimynei ar draugei...Gaila, kad viskas jau greitai baigsis...O kada vėl bus...viskas iš naujo??? :)))“

„Ateini į užsiėmimus - būni paskendęs savo rūpesčiuose, stokoji atidumo sau, o jų metu suvoki, kad reikia skirti laiko daugiau sau pačiam, kad reikia keistis pačiam, o ne keisti kitus. Dingta nerimas, pradedi pasitikėti savimi. Šio užsiėmimo metu supratau, kad aplinkiniai mane mato tokią, kokia esu. Dar kartą pasitikrinus savo asmenines vertybes, pamačiau, kad jos tokios pačios, nepakitusios, kaip ir užsiėmimų pradžioje. Vadinasi, nemeluoju sau. Ką gavau iš V-o modulio? - pasitikėti savo intuicija, mokytis iš kasdieninės patirties, sustoti ir mėgautis esančia akimirka- "skubėti lėtai". Pildau aktyvios refleksijos žurnalą- rašau vakarais į užrašų knygelę. Tikrai yra gera rasti laiko sau, apgalvoti dienos įvykius, savo jausmus. Labai patiko ir dėmesingo įsisąmoninimo pratimai. Dėkoju jums už šių užsiėmimų vedimą, sutikimą juos vesti mūsų mokykloje.“

„Labai puiki, naudinga tema apie konfliktų sprendimą. Visus patarimus jau praktiškai taikau. O labiausiai įstrigo kitų mintys apie mane. Noriu to ar ne, vis eina tie žodžiai per pasąmonę, vis „išlenda“. Ir mąstau, gerai, kad tie žodžiai gražūs, malonūs....O jeigu būtų skaudūs..................tuomet tikrai ilgam lieka, o gal ir visam laikui. Sakykime, jei tau vis kartotų, kad tu nieko vertas........tuo ir patikėtum.“

„Labai džiaugiausi,kad mano pirma darbo diena po atostogų prasidėjo emosinio intelekto kursais .Emocinio intelekto kursų kiekviena sesija prisideda prie mano sėkmės ir pasitenkinimo gyvenimu jausmo augimu.Rugpjūčio mėnesio užsiėmimai man padėjo sustiprinti pasitikėjimą savimi,aš nebesijausiu blogai,kai daugelį dalykų darysiu lėtai,mėgausiuosi lėtu valgymu,lėtu ejimu ir kiekviena maža smulkmena.Labai bijau konflikų,stengiuosi visais įmanomais būdais jų išvengti.Dabar ne taip bijosiu,nes gavau žinių,kurias galėsiu pritaikyti. Taip pat išmokau tobulinti ir stiprinti savo emocinius įgūdžius bei juos pritaikyti tiek asmeniniame gyvenime, tiek profesinėje veikloje. Jausmas kurį jaučiau užsiėmimų metu : gera,ramu,nuoširdu. Nuošidus dėkui mylimai lektorei Redai Kunickienei,kuri veda šiuo pažinimo keliu.“

„…V-ąjame emocinio intelekto lavinimo modulyje labiausiai manąjį ,,dramblį“ (emocijas) pajudino atvirumo tema. Maniau, kad dalytis su kitais žmonėmis savo jausmais ir emocijomis man yra lengva ir jauku, bet per atvirumo skatinimo užduotį sutrikau - nebuvau atvira kalbėdama kaip savo vertybes įgyvendinu darbe. Supratau, kad teks peržvelgti asmenines vertybes, analizuoti gebėjimą išlikti savimi skirtingose situacijose bei mokytis iš asmeninės patirties.“

"Man kursai įdomūs ir naudingi nuo pat pirmos jų lankymo dienos, nes informacija aktuali kiekvienam šio laikmečio žmogui. Pajaučiau, kad kursų dėka patobulinau psichologines žinias, pradėjau labiau pažinti ir mylėti save, kitus, įgijau pozityvumo. Be to tapau atviresnė, padidėjo savivertė, patobulinau žinias streso, konfliktų valdymo klausimais. Labai įdomūs buvo dėmesingumo mokymo pratimai, kurie privertė sustoti, giliau pamąstyti, įsijausti. Patiko nuoširdumo kupina atmosfera sėdint atvirumo rate. Ypač gerų emocijų patyriau kolektyvo piešinio analizės metu. Šių kursų naudą neabejotina. Nepasinaudoti tuo, ko buvo mokomasi užsiėmimų metu tiek asmeniniame gyvenime, tiek dirbant pedagoginį darbą, tiesiog neįmanoma. Įgytas žinias jau dabar stengiuosi panaudoti ir pritaikyti praktikoje. Ačiū Jums!"


Atsiliepimai

Jurgita Kupriūnienė, Utenos kolegijos, Socialinės gerovės katedros lektorė atsiliepimas

Jurgita Kupriūnienė, Utenos kolegijos, Socialinės gerovės katedros lektorė

Ši programa man asmeniškai buvo tarsi galimybė savo gyvenimo filmą pamatyti iš visiškai kitų perspektyvų. Įvairių psichologijos dalykų mokiausi triju... [skaityti daugiau]

Vidas Krištaponis, Ukmergės Senamiesčio pagrindinės mokyklos pavaduotojas atsiliepimas

Vidas Krištaponis, Ukmergės Senamiesčio pagrindinės mokyklos pavaduotojas

Emocinis intelektas nėra nulemtas genų, tai ir pastebiu: pradedu geriau pažinti save, gebu labiau valdyti savo emocijas, jų neužgniaužiant ir neišsilieja... [skaityti daugiau]

Kristina Gadliauskienė, Kauno lopšelio-darželio "Vyturėlis" direktorės pavaduotoja ugdymui atsiliepimas

Kristina Gadliauskienė, Kauno lopšelio-darželio "Vyturėlis" direktorės pavaduotoja ugdymui

Dalyvavimas projekte „Emocinio intelekto lavinimas Lietuvos mokyklose“ ir asmeniškai, ir profesiškai sustiprino mane. Supratau pagrindinę sėkmingos būt... [skaityti daugiau]

Rita Dainelienė, Slavikų pagrindinės mokyklos pavaduotoja ugdymui atsiliepimas

Rita Dainelienė, Slavikų pagrindinės mokyklos pavaduotoja ugdymui

Mokymų dėka išmokau dar labiau džiaugtis kiekviena gyvenimo akimirka, mylėti ir su šalia esančiais artimais žmonėmis palaikyti nuoširdžius, šiltus t... [skaityti daugiau]

Jūratė Arštikaitienė, Šakių vaikų dienos centro vadovė atsiliepimas

Jūratė Arštikaitienė, Šakių vaikų dienos centro vadovė

Mokymai paskatino labiau domėtis kas aš esu? Kitaip pradėjau žiūrėti į santykius su kitais ir į santykį pačiai su savimi. Išjudino daugelį nuostatų... [skaityti daugiau]

Giedrė Volungevičienė, Daugų V.Mirono gimnazijos pavaduotoja atsiliepimas

Giedrė Volungevičienė, Daugų V.Mirono gimnazijos pavaduotoja

Projektas „Emocinis intelektas švietimo sistemoje“ į mūsų gimnazijos kasdienybę įnešė teigiamų pokyčių. Mokymuose pedagogai gavo ne tik teorinių... [skaityti daugiau]