Skaityti straipsnį

Istorija apie dramblį

Straipsnio iliustracija

Turime vieną istoriją, kuria dalinamės su mokytojais ir vaikais. Ji mus labai įkvėpė, todėl nusprendėme, kad iniciatyvos logotipas bus dramblys. Logotipą nupiešė aštuonerių metų Petras, o mūsų kūrybingieji dizaineriai apgyvendino jį kompiuterio ekrane. Dalinamės istorija su Jumis :)

Istorija apie dramblį:

Kartą vienas jaunas cirko dramblių dresuotojas atėjo pas seną, jau seniai palikusį cirką kolegą. Jaunasis dresuotojas pasiskundė:
- Sakyk, kaip tau pavyko tiek metų būti pačiu geriausiu dramblių dresuotoju šalyje? Neklauso manęs tas mano dramblys, nors tu ką. Gal pasiuto nelabasis, vakar vos nesutrypė manęs.
- Hmm, - palingavo galva senasis dresuotojas, - o ką tu bandei daryti su savo drambliu?
- Oi, - numojo ranka jaunasis, - ko tik aš neišbandžiau. Niekas neveikia. Matyt visai kvailas dramblys bus pasitakęs man, ne kitaip.
- Hmm, - toliau ramiai tęsė senasis, - papasakok man daugiau.
- Na pradžioje buvo lyg ir nieko. Daviau jam morkų, obuolių, kai klausydavo. Tačiau, vos pasisotindavęs, dramblys nueidavo šalin. Tai siaubingai mane siutindavo. Imdavausi bizūno. Tuomet dar kurį laiką paklusdavo, velnio išpėra. Ale vakar visai pasimaišė, vos nesutrypė manęs negyvai, vos spėjau pabėgti. Nebežinau, kaip man elgtis.
- Hmm, - nutęsė senolis, - o ar bandei įsiklausyti į dramblį?
- Ką?,- visiškai sutrikęs paklausė jaunasis dresuotojas.
- Ar bandei įsiklausyti ir suprasti savo dramblį? Kaip jis jaučiasi, kas jam svarbu, kuo jis gyvena? Ar bandei susidraugauti su savo drambliu?
- Hmm, - dabar jau visai tyliai sušnibždėjo jaunuolis, - aš maniau, kad jis - tik gyvulys.

Mokslininkai jau seniai irodė, kad mūsų pasąmonė arba emociniai smegenys sudaro 95% visų smegenų. Ji lemia 95% mūsų kasdien priimamų sprendimų. Loginiai smegenys, kaip tas dresuotojas iš pasakojimo - labai maži. Tačiau jie yra apdovanoti didele galia - dresuoti ir valdyti savo dramblį - pasąmonę. Dėl nemokėjimo ta galia tinkamai naudotis, dresuotojas dažnai patiria didelias kančias - pyktį, savigraužą, nusivylimą, pavydą, agresiją.

Emocinis intelektas - tai dresuotojas, jojantis ant damblio. Kaip jis joja? Purkštaudamas tampo dramblį į visas puses, su obuoliu vienoje rankoje, o botagu kitoje? Kad reikalui esant įsiteiktų, o nepavykus - kaip reikiant jį priluptų? O gal ristele, lengvai ir sklandžiai, stipriai prigludęs prie dramblio?

Kaip Jūs dresuojate savo dramblį?


Atsiliepimai

Jurgita Kupriūnienė, Utenos kolegijos, Socialinės gerovės katedros lektorė atsiliepimas

Jurgita Kupriūnienė, Utenos kolegijos, Socialinės gerovės katedros lektorė

Ši programa man asmeniškai buvo tarsi galimybė savo gyvenimo filmą pamatyti iš visiškai kitų perspektyvų. Įvairių psichologijos dalykų mokiausi triju... [skaityti daugiau]

Vidas Krištaponis, Ukmergės Senamiesčio pagrindinės mokyklos pavaduotojas atsiliepimas

Vidas Krištaponis, Ukmergės Senamiesčio pagrindinės mokyklos pavaduotojas

Emocinis intelektas nėra nulemtas genų, tai ir pastebiu: pradedu geriau pažinti save, gebu labiau valdyti savo emocijas, jų neužgniaužiant ir neišsilieja... [skaityti daugiau]

Kristina Gadliauskienė, Kauno lopšelio-darželio "Vyturėlis" direktorės pavaduotoja ugdymui atsiliepimas

Kristina Gadliauskienė, Kauno lopšelio-darželio "Vyturėlis" direktorės pavaduotoja ugdymui

Dalyvavimas projekte „Emocinio intelekto lavinimas Lietuvos mokyklose“ ir asmeniškai, ir profesiškai sustiprino mane. Supratau pagrindinę sėkmingos būt... [skaityti daugiau]

Rita Dainelienė, Slavikų pagrindinės mokyklos pavaduotoja ugdymui atsiliepimas

Rita Dainelienė, Slavikų pagrindinės mokyklos pavaduotoja ugdymui

Mokymų dėka išmokau dar labiau džiaugtis kiekviena gyvenimo akimirka, mylėti ir su šalia esančiais artimais žmonėmis palaikyti nuoširdžius, šiltus t... [skaityti daugiau]

Jūratė Arštikaitienė, Šakių vaikų dienos centro vadovė atsiliepimas

Jūratė Arštikaitienė, Šakių vaikų dienos centro vadovė

Mokymai paskatino labiau domėtis kas aš esu? Kitaip pradėjau žiūrėti į santykius su kitais ir į santykį pačiai su savimi. Išjudino daugelį nuostatų... [skaityti daugiau]

Giedrė Volungevičienė, Daugų V.Mirono gimnazijos pavaduotoja atsiliepimas

Giedrė Volungevičienė, Daugų V.Mirono gimnazijos pavaduotoja

Projektas „Emocinis intelektas švietimo sistemoje“ į mūsų gimnazijos kasdienybę įnešė teigiamų pokyčių. Mokymuose pedagogai gavo ne tik teorinių... [skaityti daugiau]