2015 m. spalio mėnesį Raseinių rajone prasidėjo Emocinio intelekto ugdymo mokymai
2015 m. spalio 26 d. Raseinių Šaltinio progimnazijoje, o spalio 29 d. Raseinių r. Girkalnio pagrindinėje mokykloje prasidėjo Emocinio intelekto ugdymo mokymai.
Planuojama mokymų trukmė - 120 ak. val. (96 ak. val. teorijos ir praktinio darbo, 24 val. savarankiško darbo - iš viso 6 susitikimų blokai po 2 susitikimus viename bloke).
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. ISAK-54 patvirtintame Mokytojo profesijos kompetencijų apraše nustatyti ir išskirti mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo kriterijai, reikalingi profesinėje veikloje:
1) bendrakultūrinės kompetencijos: mokytojo žinios, įgūdžiai, gebėjimai, vertybinės nuostatos, požiūriai ir kitos asmeninės savybės, reikalingos sėkmingai ugdymo veiklai, jos nespecifikuojant pagal ugdymo turinį;
2) profesinės kompetencijos: mokytojo žinios, įgūdžiai, gebėjimai, vertybinės nuostatos, požiūriai ir kitos asmeninės savybės, reikalingos sėkmingai bendrajai ugdymo veiklai, jos nespecifikuojant pagal ugdymo turinio koncentrus/sritis;
3) bendrosios kompetencijos: žinios, įgūdžiai, gebėjimai, vertybinės nuostatos, požiūriai, kitos asmeninės savybės, reikalingos mokytojo veiklai ir galimos perkelti iš vienos rūšies veiklos į kitą;
4) specialiosios kompetencijos: mokytojo žinios, įgūdžiai, gebėjimai, vertybinės nuostatos, požiūriai ir kitos asmeninės savybės, sąlygojančios sėkmingą jo veiklą konkrečiame ugdymo turinio koncentre/srityje.
Emocinio intelekto lavinimo mokymų metu dalyviai turi galimybę įgyti visą spektrą aukščiau išvardintų kompetencijų. Šie mokymai unikalūs tuo, kad ne teoriškai, o praktiškai sąlygoja pokyčius asmenybiniame bei nuostatų lygmenyje: dalyviai nuolat skatinami bei mokomi pažinti save ir kitus asmenis, o tai padeda kurti teigiamą požiūrį į save ir kitus, auga pagarba ugdytinių ir jų tėvų socialiniam, kultūriniam tapatumui, imama siekti mokyti mokinius vadovaujantis bendražmogiškosiomis vertybėmis.
1) profesines (mokinių, tėvų motyvavimo ir paramos jiems; mokinio pažinimo);
2) ugdymo(si) aplinkų kūrimo (kurti saugią, mokinio emocinį, socialinį, intelektualinį, dvasinį vystymąsi palaikančią ugdymo(si) aplinką; kurti toleranciją ir bendradarbiavimą skatinančią aplinką; kurti pokyčiams palankią ugdymo(si) aplinką, kurioje mokinys jaučiasi saugus ir pasitikintis savimi bei kitais);
3) mokymo(si) proceso valdymo (siekti pusiausvyros tarp žinių perteikimo ir konsultavimo, vadovavimo ir lyderiavimo; taikyti įvairias psichosocialines ir edukacines intervencijas, padedančias valdyti konfliktus ir priimti sprendimus; prieinamai ir suprantamai mokiniui perteikti ugdymui(si) reikalingą informaciją);
4) mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo (vertinti mokinių socialinę pažangą);
5) profesinio tobulėjimo (objektyviai vertinti savo galias profesinėje veikloje išlaikant savigarbą ir pasitikint savimi; sistemingai tobulinti savo profesinę veiklą).