Skaityti naujieną

EI programa Raseiniuose

2016 m. birželio 7, 8 d. Raseinių Šaltinio progimnazijoje, birželio 14, 15 d. Raseinių r. Girkalnio pagrindinėje mokykloje startuoja ketvirtasis Emocinio intelekto lavinimo mokymų modulis.
 

Susitikimų metu nagrinėjamos streso įveikos, pozityvumo, pusiausvyros išlaikymo, pokyčių valdymo temos

 

Apie programą "Emocinio intelekto lavinimas Lietuvos ugdymo įstaigose"


Kas yra emocinis intelektas (EI)?
EI trumpiausias apibrėžimas – būti intelektualiam apie savo emocijas. Žmogaus mintis ir elgesį lemia emocijos, kylančios iš
išgyvenimų ir prisiminimų, kurie suformuoja vidines nuostatas, įsitikinimus ir vertybes. Emociškai intelektualus žmogus – tas, kuris išmoksta stebėti save, atpažinti kodėl jaučiasi vienaip ar kitaip, mąsto vienaip ar kitaip bei elgiasi vienaip ar kitaip. Savistaba, refleksija ir savęs keitimas norima linkme - emociškai intelektualaus žmogaus pranašumai ir įrankiai, įgalinantys kurtis vidinę „laimės“ būseną, norimą santykį su savimi ir kitais žmonėmis.

Kodėl EI lavinimas reikalingas Lietuvos švietimo įstaigose?
Lietuvos gyventojų savivertės lygis ir laimės pojūtis yra vienas žemiausių visoje Europoje. Moksliškai įrodyta, kad šie du dalykai yra tiesiogiai susiję. Pagrindiniai žmogaus socialiniai gebėjimai, tokie kaip savivertė ir pagarba kitam (EI pagrindas) išsivysto mokykliniame amžiuje ir daro esminę įtaką tolimesniam asmenybės formavimuisi ir elgesiui.
Lietuvos pedagogų sąmoningumas EI tema yra minimalus. Nėra sukurtų ir nacionaliniu mąstu taikomų įrankių mokytojų EI lavinimui.

“Emocinio intelekto lavinimas mokyklose” yra išsami praktinės plėtros programa mokykloms (viso: 32 val.), siūlanti mokytojams ir švietimo ekspertams galimybę patirti intensyvią, “pralaužančią ledus” praktiką. Programa yra pagrįsta išmatuojamais rezultatais ir įtvirtinanti sąsają tarp mokytojo emocinio intelekto, mokyklos klimato ir mokymo efektyvumo.

Programos moduliai
1. Įvadas į Limbic mokymosi sistemą™ir Emocinį Intelektą
2. Savigarba ir pagarba kitiems – sėkmingo mokymosi ir elgesio pagrindas
3. Emociškai intelektuali mokykla
4. Kitų įtraukimas – EI pritaikymas klasėje ir tolimesnis mokymas

Programos tikslas
Šios programos tikslas – Emocinio intelekto teorijos suvokimas ir pritaikymas kasdieninėje praktikoje, padedant dalyviams pagerinti asmeninius įgūdžius, įpročius ir veiksmus, tobulinant savo, kaip mokytojo, emocinį intelektą. Taip pat programoje siekiama paruošti delegatus perduoti šias žinias kitiems – taikyti įgūdžius dirbant su vaikais ir bendradarbiaujant su kolegomis.

Programos uždaviniai
1.Padėti delegatams nuodugniai suprasti emocinį intelektą ir taikyti jį sau: suvokti nuo ko priklauso santykiai su savimi ir kitais žmonėmis
2.Vystyti dalyvių emocinį intelektą, lemiantį ilgalaikius pozityvius elgesio pokyčius, suvokiant, kaip savęs ugdymas įtakoja sėkmingą mokymą ir klasės aplinką
3.Sutelkti dėmesį į tai, kaip taikyti emocinį intelektą visose mokymo srityse, naudojant konkrečias priemones – tiek rodant pavyzdį ir mokant vaikus, tiek perduodant EI taikymo patirtį kitiems švietimo atstovams.
4.Išmokyti įrankių ir technikų,kaip taikyti Emocinį intelektą klasėje

Programos įgyvendinimas
Per 2012-2015 m. programoje dalyvavo virš 2000 Lietuvos pedagogų ir švietimo atstovų.
2014-2015 m. programa buvo įgyvendinta 10-yje pilotinių Lietuvos udymo istaigų Vilniaus,
Kauno, Alytaus, Raseinių, Utenos, Ukmergės ir Šakių savivaldybėse.
2015 m. birželio 17 d. - Nacionalinė konferencija LR Seime „Emocinis intelektas švietimo
sistemoje” - ekspertų iš Lietuvos ir užsienio pranešimai emocinio intelekto tematika ir udymo
įstaigų patirtis įgyvendinant proramą.


Ugdymo įstaigos gali registruotis ir dalyvauti programoje:
[email protected]
Tel.: +37061626508
 

Atsiliepimai

Jurgita Kupriūnienė, Utenos kolegijos, Socialinės gerovės katedros lektorė atsiliepimas

Jurgita Kupriūnienė, Utenos kolegijos, Socialinės gerovės katedros lektorė

Ši programa man asmeniškai buvo tarsi galimybė savo gyvenimo filmą pamatyti iš visiškai kitų perspektyvų. Įvairių psichologijos dalykų mokiausi triju... [skaityti daugiau]

Vidas Krištaponis, Ukmergės Senamiesčio pagrindinės mokyklos pavaduotojas atsiliepimas

Vidas Krištaponis, Ukmergės Senamiesčio pagrindinės mokyklos pavaduotojas

Emocinis intelektas nėra nulemtas genų, tai ir pastebiu: pradedu geriau pažinti save, gebu labiau valdyti savo emocijas, jų neužgniaužiant ir neišsilieja... [skaityti daugiau]

Kristina Gadliauskienė, Kauno lopšelio-darželio "Vyturėlis" direktorės pavaduotoja ugdymui atsiliepimas

Kristina Gadliauskienė, Kauno lopšelio-darželio "Vyturėlis" direktorės pavaduotoja ugdymui

Dalyvavimas projekte „Emocinio intelekto lavinimas Lietuvos mokyklose“ ir asmeniškai, ir profesiškai sustiprino mane. Supratau pagrindinę sėkmingos būt... [skaityti daugiau]

Rita Dainelienė, Slavikų pagrindinės mokyklos pavaduotoja ugdymui atsiliepimas

Rita Dainelienė, Slavikų pagrindinės mokyklos pavaduotoja ugdymui

Mokymų dėka išmokau dar labiau džiaugtis kiekviena gyvenimo akimirka, mylėti ir su šalia esančiais artimais žmonėmis palaikyti nuoširdžius, šiltus t... [skaityti daugiau]

Jūratė Arštikaitienė, Šakių vaikų dienos centro vadovė atsiliepimas

Jūratė Arštikaitienė, Šakių vaikų dienos centro vadovė

Mokymai paskatino labiau domėtis kas aš esu? Kitaip pradėjau žiūrėti į santykius su kitais ir į santykį pačiai su savimi. Išjudino daugelį nuostatų... [skaityti daugiau]

Giedrė Volungevičienė, Daugų V.Mirono gimnazijos pavaduotoja atsiliepimas

Giedrė Volungevičienė, Daugų V.Mirono gimnazijos pavaduotoja

Projektas „Emocinis intelektas švietimo sistemoje“ į mūsų gimnazijos kasdienybę įnešė teigiamų pokyčių. Mokymuose pedagogai gavo ne tik teorinių... [skaityti daugiau]